Sighişoara Freelance Reporter's Blog

Articole din şi despre Sighişoara (arhiva 2010 – 2012)

După mine, potolu’ ! Adrian Diţă vă recomandă reţeta culinară săptămânală, pe bune: Ardei umpluţi cu ciuperci şi verdeaţă

Posted by ditzacontra pe 11 aprilie 2011

Iaca, mai avem 2 săptămâni şi am scăpat de acest post… Mă refer la Postul Paştelui care, se pare, e cel mai lung dintre posturile de peste an. Şi zic că scăpăm în sfârşit de acest post pentru că am observat că uneori este destul de costisitor să posteşti… Adică să mănânci de post, că dacă am ţine numai post negru, aia ar fi chiar ieftin. Păi să luăm de pildă reţeta la care m-am gândit săptămâna asta: ardei umpluţi cu ciperci şi verdeaţă. Păi ştiţi cât mai e kilu’ de ardei sau de roşii? Nici eu că n-am îndrăznit să întreb prin market-uri mai ales nici în vară legumele astea n-au fost din cale afară de ieftine. Aşa că am postit cu cartofi, pâine, margarină şi ceai… atunci când am postit. Dar parcă din când în când merităm şi noi ceva mai bun, nu? Cu toate că se zice că în perioada postului nu e bine să te concentrezi pe mâncăruri gustoase, chiar dacă-s de post, ci mesele trebuie să fie austere, atâta numai cât să-ţi asigure necesarul zilnic de calorii… Parcă am mai zis asta cândva… Cu toate astea săptămâna asta vom avea ardei umpluţi cu ciuperci şi verdeaţă. O mâncare de post care merge numai bine după ce de sărbători ne-am îngreţoşat cu cărnuri. Se ia… A, şi încă ceva! Aţi observat că marea majoritate a reţetelor încep cu expresia “se ia”? Păi de ce se ia? De ce nu se dă? Bun, deci se dau următoarele: 8 ardei graşi, o cutie de ciuperci, 4-5 roşii, o juma’ de kil de orez, 2 cepe, 4 linguri de ulei, o legătură de pătrunjel şi una de mărar, sare, piper. Să se calculeze cât costă toate la un loc… Scuze, sunt tot cu gândul la preţuri. Acuma, că avem ingredientele, să se demonstreze că din acestea putem să gătim nişte ardei umpluţi cu ciuperci şi verdeaţa. Demonstraţia, zic eu, e simplă: întâi ceapa o curăţăm, o tăiem marunt şi o călim în ulei încins. Adunăm… adăugăm orezul, împreună cu ciupercile scurse de sucul din cutie, limpezite şi tăiate mărunt-mărunt, acoperim totul cu apă şi lăsăm la fiert. La urmă, adăugăm roşiile tăiate şi astea mărunt şi dăm totul la rece. După ce s-a răcit umplutura asta adăugăm verdeaţa tocată mărunt şi potrivim de sare şi piper. Apoi ne ocupăm puţin de ardei pe care îi spălăm frumos, le tăiem câte un căpăcel în partea dinspre coadă, îi curăţăm de seminţe, îi spălăm şi pe dinăuntru şi îi lăsăm la scurs. După care îi umplem cu umplutura de orez, ciuperci şi verdeaţă, îi ungem cu ulei şi îi aşezăm binişor în tavă. Printre ei punem felii de roşii şi îi dăm la cuptor la foc mic timp de 45 de minute. Înainte cu 10 minute de a-i scoate de la cuptor, putem prepara un sos de roşii pe care-l turnăm peste ardei. Q.E.D. Reţeta asta-i de pe internet. Eu prepar cu totul altfel ardeii umpluţi. Dar vă spun eu altădată cum. Până atunci, poftă bună!

Arde-i la buzunar!

Lasă un comentariu